O cvičení ve Studiu Pilates & Harmony

O cvičení:

Není se čeho bát

V našich lekcích nejde o trhání rekordů. Jde o to naučit tělo zapojit tu správnou kombinaci svalů pro daný cvik.

Každý cvik dokážeme upravit tak, že jej zacvičí každý klient. A také, aby byl přiměřenou výzvou.

Naší hlavní prioritou je bezpečnost a zdraví klienta. Při cvičení pilates v našem studiu nedochází ke zraněním, ani k přetížení jednotlivých svalových skupin.

 Výkonnostní pilates

Výkonnostní pilates v našem studiu je určeno především pro zdravé klienty kteří:

  • si chtějí udržet nebo zvýšít dosaženou fyzickou zdatnost
  • si chtějí vypracovat pevné, štíhlé tělo a ploché břicho
  • chtějí mít ohebnou a zdravou páteř a klouby
  • chtějí mít krásné, vzpřímené držení těla
  • si chtějí odpočinout po práci a zbavit se nastřádaného stresu

Každá lekce je v různé míře zaměřena na:

  • budování svalů trupu (core),
  • posílení svalů a vytvarování celého těla,
  • uvolnění různých svalových skupin, které trpí sedavým zaměstnáním, stresem, jednostrannou fyzickou prací nebo sportem (zejména krk, ramena, bedra, pánev, nohy),
  • procvičení a protažení celého těla.

Zdravotní pilates

Zdravotní pilates je v našem Studiu určeno pro klienty, kteří buď mají nějaké zdravotní omezení nebo potřebují vyřešit nějaký pohybový problém.

Umíme pracovat i s klienty po operaci velkých kloubů, po operacích rakoviny i s jinými zdravotními postiženími. Pro všechny tyto klienty platí, že již absovovali nezbytné rehabilitační cvičení a mají od lékaře povoleno cvičení pilates.

Nejsme fyzioterapeuti, pouze spoléháme na sílu správně vedeného cvičení pilates.

Nejčastěji se svými klienty řešíme:

  • správné postavení páteře, odstranění jejích bolestí nebo skoliózy,
  • správné postavení pánve, odstranění bolesti v bedrech,
  • správné postavení těla,
  • správné postavení hlavy, odstranění bolestí krční páteře, narovnání krční páteře
  • správné postavení ramen, odstranění jejich bolesti nebo omezené hybnosti,
  • zlepšení  pohyblivosti kyčlí, kolen, kotníků nebo zápěstí,
  • flexibilita chodidla, příčná a podélná klenba, haluxy
  • zpevnění hlubokého stabilizačního systému, vzpřimovačů páteře, pánevního dna,
  • srovnání nohou po různých operacích a zraněních,
  • rozhýbání těla po operacích a návrat do normálního, tedy zdravého stavu,
  • dýchací problémy.

Cvičení pro těhotné

Jak šel čas několik našich stálých klientek otěhotnělo a tak naše studio zavedlo cvičení pro těhotné.

V tomto cvičení se s nastávajícími maminkami zaměřujeme na pružnost celého těla, posílení celých nohou, ramen a paží. Cílem je aby si nastávající maminka udržela fyzickou zdatnost, nenabrala zbytečná kila během těhotenství a po porodu se mohla dobře a bez potíží starat o své miminko.

Je naší velkou radostí a pýchou, že naše těhotné klientky porodily zdravé děti a potvrdily nám, že jim skutečně cvičení pilates pomohlo udržet si tělo v dobrém stavu, což jim teď náramně pomáhá při péči o jejich miminka.

Cvičení pro maminky po porodu.

A protože máme mezi našimi klientkami již maminky čerstvě po porodu, logickým dalším krokem bylo zavést cvičení pro ně.

Cvičení po porodu je o znovuuvědomění si těch částí těla, které byly zejména několik posledních měsíců těhotenství málo pohyblivé a žena ztratila jejich citlivost (břicho, bederní páteř, pánevní dno a dech). Dále je to o opětovném správném postavení pánve a páteře, rozhýbání spojení pánve a bederní páteře, rozhýbání všech obratlů páteře, zpevnění core a správném dýchání.

Samostatnou kapitolou je řešení diastázy, neboli rozestupu břišních svalů po porodu. Diastázu není dobré cvičit doma na koberci podle nějakého videa na you tube. Je potřeba se svěřit do rukou zkušeného fyzioterapeuta nebo instruktora, který absolvoval kurz cvičení žen po porodu. Pilates cvičení na strojích je na to velice vhodnou metodou. Je potřeba se naučit správně dýchat a udržovat při cvičení správné postavení pánve, páteře a hrudníku. Pak začít posilovat příčný břišní sval, vnitřní šikmý břišní sval a pánevní dno. Zejména první lekce cvičení se odehrávají vleže, aby se nepřetěžovala páteř a nevytvářel se nežádoucí nitrobřišní tlak, který by naopak diastázu ještě zvětšoval. Cviky jsou velmi detailní a dbá se na jejich pečlivé, uvědomělé provedení.

Jak miminko roste, jeho zvedání a nošení bude stále větší zátěží pro záda, ramena a nohy maminky. I to spolu ve cvičení pro maminky řešíme.

Pokud maminka po porodu necvičila, má povolené bříško, event. jiné problémy, může k nám přijít i po letech po porodu. Není důležité kdy začne, ale že vůbec začne cvičit.

Maminka by se cvičením měla vždy počkat 6 neděl od porodu (po císařském řezu 3 měsíce), poradit se s lékařem a zajistit si u něj potvrzení, že může cvičit a pak teprve přijít k nám.

Skupinové lekce pro zdravá chodidla

Cvičení je zaměřené na příčnou a podélnou klenbu, haluxy, celkovou flexibilitu chodidla a kotníků a odstranění křečí v chodidlech.

Cílem cvičení je:

  • získat zpět flexibilitu:
    • patní kosti vůči kosti holení a lýtové a nártovým kůstkám,
    • nártu
    • metatarzových kloubů a prstů nohou
  • strečink svalů chodidla
  • vytvarování podélné a příčné klenby
  • nácvik správné chůze

Cvičí se v malých skupinkách od 3 do 6 účastníků se speciálními pomůckami jako footcorrector, Yamuna míčky, Joe´s Toes Gizmo a další.

Moje první hodina

Vaše první hodina bude trvat o 20 minut déle. Na začátku lekce vyplníte zdravotní dotazník, budeme si povídat o tom, jak se u nás cvičí a jaké jsou Vaše očekávání. Zjistíme Vaši sportovní výkonnost a eventuální pohybová omezení, podle toho stanovíme způsob cvičení a začneme cvičit.

Co na sebe?

Na cvičení si přineste přiléhavé legíny, tričko a ponožky. Nic víc nepotřebujete.

 O lekcích

Individuální lekce

V rámci individuální lekce budete cvičit pouze Vy pod vedením našeho instruktora. Instruktor Vám postaví cvičební program na míru na základě vstupního dotazníku, který s Vámi vyplní v první hodině. Při tvorbě cvičebního programu vezme v úvahu jestli již máte předchozí zkušenost  se cvičením pilates, dále Vaši fyzickou zdatnost, Vaše přání ohledně vytvarování těla, eventuelně Vaše případná zdravotní omezení. Takto sestavený program instruktor postupem času dále vyvíjí a upravuje podle vývoje Vašeho cvičení.

Každá lekce je individuální nejen tím, že cvičíte pouze Vy, ale především citlivým přístupem instruktora, který každou lekci dále přizpůsobuje Vašim momentálním potřebám a možnostem.

Lekce trvá 55 minut.

 Duet lekce

V rámci Duet lekce cvičí dva stejně pokročilí klienti pod vedením našeho instruktora. Cvičí se opakovaně tentýž program, který je sestaven podle možností a přání dané dvojice a podle úrovně znalostí cvičení obou klientů. Tento program se po několika měsících vždy obměňuje.

Duet lekce jsou pro začátečníky, lehce pokročilé a pokročilé.

Lekce trvá 55 minut.

Skupinové lekce pro zdravá chodidla

V rámci těchto skupinových lekcí cvičí minimálně 3 a maximálně 6 účastníků. Cvičí se opakovaně tentýž program, který je sestaven pro potřeby zdravého a flexibilního chodidla a nemění se.

Doporučuje se chodit nejprve každý týden a cvičit navíc doma, postupem času pak stačí navštívit lekce jednou za 2 až 4 týdny pro kontrolu správnosti cvičení doma. Pravidelné cvičení doma pro zachování zdravého chodidla je nezbytné.